Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Modem

Srdce naší chytré domácnosti začalo haprovat. Napřed jsem si myslel, že problém bude jinde. Vždyť srdce nebylo úplně levné a tak ho ještě skoro rok budu splácet.

Nejsem včerejší, abych si myslel, že tyhle "krámy" vydrží bůhvíjak dlouho. Ale jenom tři roky? Měl jsem často rozmazaný sportovní přenos a moje žena, když si zpětně pustila nějakou tu pěknou vraždu, velmi nelibě nesla neustálé zasekávání přehrávání, až jsem měl kolikrát pocit, že příští obětí bych mohl být klidně já.

Mám už jisté zkušenosti z komunikace s operátorem a tak jsem tu další oddaloval, co to šlo. Kdo má za sebou diskusi s chatovacím robotem, ví o čem mluvím. Jednoho dne už to ale vážně nešlo. Ještě před pokecem s robotem jsem přes apku v mém chytrém telefonu spustil diagnostiku služby a doufal v zázrak. Ten se nekonal. Diagnostika tvrdila, že služba funguje perfektně. Robot mě pak lehce vytočil, ale nakonec jsem se v chatu dostal na živou slečnu. A ta se mě po úvodním oťukávání snažila přesvědčit, že nejlepší je drát. Že wifi je fajn, ale drát je jistota. Tedy kabely mezi modemem a našimi dvěma telkami. Přišlo mi to v 21. století divné a takové ne zrovna moc chytré, ale slečna se mnou neměla trpělivost a chat rázně ukončila.

Znovu jsem tedy šel do hlubin menu technické podpory a najednou na mě vyskočila možnost promluvit si s opravdu živým technikem. Sice ne hned, ale asi tak za hodinu a navíc za kilčo, ovšem co by člověl nedal za teplé lidské slovo. Opravdu zavolal. Pochválil mě za provedení diagnostiky služby a potvrdil, že z jejich strany je všechno voňavé. Já na to, že mu to rád věřím, ale obraz mám tak rozmazaný, že ani nepoznám, jestli je to fotbal nebo hokej. A on že tedy může pro mě udělat to, že shodí a zase nahodí nějaký port někde v tramtárii a uvidíme. Pomohlo to na 5 vteřin.

Když jsem zavěsil, řekl jsem si, Nesrsto, ty vole, mysli. A po chvíli mi došlo, že to naše skvělé srdce chytré domácnosti asi mele z posledního. Podíval jsem se na stránky našeho poskytovatele internetu a zjistil, že nabízí jenom to samé srdce, byť druhé generace a proto samozřejmě ještě dražší, a pak ještě jeden modem za cenu srdce první generace. Taková nabídka mě nenadchla. Druhý den jsem zasvětil patřičnému ochytření. Zjistil jsem, že modemů s routerem je na trhu hafo. Prošel jsem všemožné recenze a diskuse a nakonec u internetového obchodníka jeden objednal. Usínal jsem nadmutý pýchou, jak dobře jsem to vyřešil.

Bože, jak já jsem byl naivní! Myslel jsem si, že nový modem jenom zapnu do zásuvky, připojím kabel od internetu a za chvíli všechno poběží. Čekám minutu, dvě, čekám deset a na mobilu mám pořád hlášku, že wifi nemá připojení na internet. Zkontroloval jsem, jestli jsem všechno strčil do správných otvorů, ale nic se nezměnilo. Jistě víte, že wifi bez připojení k internetu je přesně na dvě věci. Byl jsem proto dočista na dně. A pak mě napadlo zapojit zpátky to staré unavené srdce a pokusit se zavolat hilfe! Znovu jsem spustil diagnostiku a tentokrát okamžitě vyběhlo, že mám vážný problém a že pošlou bezplatně technika na výjezd, když si vyberu termín. K mému milému překvapení to šlo hned ten samý den odpoledne.

Technik zavolal, že všechno prošel a že se zastaví i u nás. Přijel milý mladý muž a když jsem mu v kostce vylíčil situaci, konstatoval suše, že nový modem není nakonfigurovaný. Nedivil se, že jsem koupil jiný, protože podle chybových záznamů ten starý byl už vážně zralý na recyklaci. Stáli jsme nad tím novým modemem a shodli se, že je to blbý. On tedy ještě dodal, že třeba nějaký ajťák by mě pomohl. Tak jsem se zeptal, co třeba on? Řekl, že je jenom přes dráty, ale že to tedy může zkusit. Jasně, že nevytáhl šroubovák, pájku nebo jiný pravěký nástroj. Do každé ruky vzal chytrý mobil a současně mu po nich začaly běhat prsty. Za pár minut bylo hotovo. Fakt, super kluk.

Nemohl jsem si odpustit, abych internetovému prodejci nenapsal, že když prodává nanakonfigurované modemy, ať k nim do boxu přibalí ještě ajťáka. V odpovědi stálo, že oni nic, oni muzikanti, a v takovém případě doporučují obrátit se na autorizovaný servis. Ano, to přesně chceš. Aby ti přišlo zboží a ty jsi hned ten samý den sháněl servis. Možná jsem měl jenom peška, možná je nás víc. Nevím. Vlastně ani nevím, proč to všechno píšu. Možná proto, že přece nic nepotěší víc, než neštěstí jiného. Tak třeba vás ta moje litanie trošku potěšila.

 

 

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Vlastimil Nesrsta | čtvrtek 5.10.2023 10:49 | karma článku: 17,37 | přečteno: 343x
  • Další články autora

Vlastimil Nesrsta

Svatá lež

Tak tady do nás od rána do večera meldují, že dezinformace jsou fujky, což je samozřejmě pravda, ale potom nám v neděli večer v prime timu předloží televizní film Svatá.

20.5.2024 v 19:50 | Karma: 0 | Přečteno: 2x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Nesrsta

S kýmkoliv, s čímkoliv

Ještě jsem ani nechodil do školy a už jsem přemýšlel nad životem. Všiml jsem si totiž, že nejen já, ale každý, koho jsem znal, měl maminku a tatínka. Tenkrát to tak prostě bylo.

20.3.2024 v 11:27 | Karma: 20,28 | Přečteno: 310x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Nesrsta

Štramanda na háčku

Když jsem úspěšně prošel první třídou, usoudil můj brněnský dědeček, že je nejvyšší čas, abych začal pytlačit. Zhotovil pro mě nádhernou udici a chystali jsme se spolu vybrat celou Svratku.

16.3.2024 v 10:05 | Karma: 14,60 | Přečteno: 229x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Nesrsta

Klimatický žal po nedělní procházce

Když bylo bratrovi šest, dostal k narozeninám nový semišový kabátek. Aby mu to slušelo, až půjde ten rok do školy. Kabátek byl hezký a bratrovi seděl jako ulitý.

10.3.2024 v 10:02 | Karma: 16,43 | Přečteno: 424x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Nesrsta

Putinův beran v Praze

Dočetl jsem se, že v Praze před jedním rodinným domem stál ráno beran a odmítal pustit majitele domu do práce.

3.3.2024 v 9:48 | Karma: 13,32 | Přečteno: 310x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Prokurátor soudu v Haagu požádal o zatykače na Netanjahua a lídry Hamásu

20. května 2024  13:31,  aktualizováno  19:38

Hlavní prokurátor Mezinárodního trestního soudu (ICC) Karim Khan v pondělí požádal o vydání...

Slovenská koalice po atentátu brojí proti satiře na Zomri, prý šíří nenávist

20. května 2024  19:32

Od chvíle, kdy útočník v Handlové postřelil slovenského premiéra Roberta Fica, se jeho koaliční...

Vadná krev zabila v Británii tisíce lidí, vlády to chtěly utajit, tvrdí vyšetřování

20. května 2024  18:40,  aktualizováno  19:08

Kvůli kontaminované krvi se v Británii mezi lety 1970 a 1991 infikovalo HIV či žloutenkou přes 30...

Jsme na dostřel ANO, řekl Vondra. Chce porazit „Putinovy užitečné idioty“

20. května 2024  11:36,  aktualizováno 

Europoslanec a místopředseda ODS Alexandr Vondra řekl, že koalice SPOLU je „na dostřel“ hnutí ANO....

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 108
  • Celková karma 19,45
  • Průměrná čtenost 851x
Dívám se kolem sebe a často se nestačím divit, co všechno se dnes může stát, jaké problémy řešíme, čemu věnujeme pozornost. A říkám si, proč a kam se ztratil ten starý dobrý selský rozum?

Seznam rubrik