Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Opožděný dopis pro Sally

Mám problém. Odjakživa se mně líbí ženy. Chtěl jsem se o tom poradit s Cyrilem H. Jenže ten aby si na přehazování všech těch mailů snad pořídil virtuální vidle. Pak jsem si vzpomněl na starou dobrou Sally.

Je to už padesát let, co se zjevila na stránkách Mladého světa a začala nám, tenkrát mladým, pomáhat řešit osobní, citové a vztahové problémy. Laskavá, vnímavá a plná pochopení pro naše rozháraná srdce, rozbouřenou krev a zjitřené emoce. Dnes už má řada z nás srdeční bypass, krev ve stolici a místo emocí řeší nemoce. A Sally už tu s námi není. Přesto jsem se rozhodl jí napsat, protože vím, že jsem beznadějný případ, jemuž stejně není pomoci, a tak nebude vadit, když můj dopis zůstane bez odpovědi.

Milá Sally, žiji v malé středočeské obci. Přesto se klidně podepíši, protože dnes se stejně nic neutají. Obracím se na Tebe, protože si nevím rady. Přišel jsem na svět jako chlapeček, rodiče mě oblékali jako chlapečka, vychovávali mě jako chlapečka a jednou mně pod stromeček koupili stavebnici Merkur. Technické vlohy ve mě neprobudili, zato jejich stereotypní soubor představ o životě a umanutost s jakou mě oblékali do modré, způsobily, že moje dnešní genderová identita je zcela bez nápadu. I když je opravdu z čeho vybírat. Omluvou jim budiž to, že i oni byli "obětí" zase svých rodičů. Nikdy je proto nenapadlo koupit mně třeba mrkací panenku a dát mi tak šanci zamyslet se trochu hlouběji nad životem ve všech barvách duhy.

Narodil jsem se v Brně. Když mně bylo pět, rozhodl jsem se, že půjdu s rodičema, kteří se tenkrát stěhovali do Prahy. Zpětně vzato jsem se na ten věk rozhodl celkem pragmaticky, ovšem to jsem netušil, jaké svody na mě nastraží hlavní město. Jmenovala se Evička. Bydlela na stejném patře a hned druhý den mně ve sklepě ukázala své tajemství. A na oplátku chtěla vidět, čím že to čůrám já. Byl jsem z toho úplně paf. Až do toho okamžiku mě totiž vůbec nenapadlo, jak velký je to rozdíl! Zamiloval jsem se.

I když jsme se pak později s klukama předháněli, kdo dočůrá dál, tak ta genderově prostoduchá výchova, již jsem byl vystaven, umocněná šibalským holčičím úsměvem nad staženými kalhotkami, mně tak hluboce ovlivnily, že jsem nikdy nedokázal ocenit přednosti kamarádů. A s tímto handicapem jsem vyrostl a potýkám se dodnes. Je mně jasné, že jsem to mohl v životě dotáhnout mnohem dál. Mohl jsem to své tělo podstatně lépe zobchodovat, být bohatší a žít s někým, kdo mně opravdu ale opravdu rozumí. Takhle jsem jenom věčně řešil všelijaké gynekologické rébusy, ke všemu většinou špatně, ženy mě stály majlant a děti se o mě zajímají jen o Vánocích. 

Odpusť mi, milá Sally, že si tak vylévám srdce. Ale když dnes vidím, o co všechno přicházím, o tu neuvěřitelnou rozmanitost, o možnost se veřejně vyoutovat, o šanci stát se třeba transgenderovou modelkou nebo alespoň jednou v roce se hrdě projít Prahou na vysokých podpatcích a s obnaženým pozadím, cítím se méněcenný a zakomplexovaný. Tím spíše, že prý díky takovým, jako jsem já, je ta naše krásná země plíživě xenofobní a homofobní. Já vím, Sally, měl bych mít už rozum a smířit se s tím, že starého psa novým kouskům nenaučíš. Tak se na mě nezlob a měj se tam v tom nebi krásně!

Tvůj Vlastimil

Autor: Vlastimil Nesrsta | čtvrtek 13.9.2018 8:11 | karma článku: 31,29 | přečteno: 912x
  • Další články autora

Vlastimil Nesrsta

S kýmkoliv, s čímkoliv

Ještě jsem ani nechodil do školy a už jsem přemýšlel nad životem. Všiml jsem si totiž, že nejen já, ale každý, koho jsem znal, měl maminku a tatínka. Tenkrát to tak prostě bylo.

20.3.2024 v 11:27 | Karma: 20,28 | Přečteno: 309x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Nesrsta

Štramanda na háčku

Když jsem úspěšně prošel první třídou, usoudil můj brněnský dědeček, že je nejvyšší čas, abych začal pytlačit. Zhotovil pro mě nádhernou udici a chystali jsme se spolu vybrat celou Svratku.

16.3.2024 v 10:05 | Karma: 14,60 | Přečteno: 228x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Nesrsta

Klimatický žal po nedělní procházce

Když bylo bratrovi šest, dostal k narozeninám nový semišový kabátek. Aby mu to slušelo, až půjde ten rok do školy. Kabátek byl hezký a bratrovi seděl jako ulitý.

10.3.2024 v 10:02 | Karma: 16,43 | Přečteno: 423x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Nesrsta

Putinův beran v Praze

Dočetl jsem se, že v Praze před jedním rodinným domem stál ráno beran a odmítal pustit majitele domu do práce.

3.3.2024 v 9:48 | Karma: 13,32 | Přečteno: 307x | Diskuse| Společnost

Vlastimil Nesrsta

Teda paní doktor, ten Váš backhand je opravdu famózní

Paní doktor se po pochvale od spoluhráče lehce zapýřila a radostně poskočila. Právě se jí podařilo dostat míček dlouhým obloukem přes síť a donutit soupeře k chybě.

2.3.2024 v 7:44 | Karma: 15,94 | Přečteno: 312x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejdřív spor o Green Deal. Sliby politiků pak převrátila umělá inteligence

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  14:05

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10,  aktualizováno  13:45

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 108
  • Celková karma 19,45
  • Průměrná čtenost 850x
Dívám se kolem sebe a často se nestačím divit, co všechno se dnes může stát, jaké problémy řešíme, čemu věnujeme pozornost. A říkám si, proč a kam se ztratil ten starý dobrý selský rozum?

Seznam rubrik